جلسۀ آخر کلاس آنلاین مهارت رسانه بود. تکلیف این بود که ارتباطی بین آیات 20 تا 30 سورۀ فرقان با مباحث تدریس شده و مرتبط با مهارت رسانه بنویسیم. یکی از بچهها فیالبداهه نکتۀ بهجایی تایپ و ارسال کرد و استاد چون درگیر شرح آیۀ 30 بودند، در جوابش فرمودند: با قرآن مهجور باشید انشاءالله!
اولش خندهدار بود. چند نفری هم به نشستن واژۀ مهجور به جای محشور خندیدند.
استاد بعد از اعتراف به اشتباه املایی و معنایی گفتند، بد هم نیست با قرآن مهجور بودن. جایی ب
امیر المومنین علیه السلام قرآن مهجور
ثقة الاسلام کلینی قدس سره روایت کرده است که امیر المومنین علیه السلام در قسمتی از خطبه خود مشهور به خطبه وسیله که هفت روز پس از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله ایراد نمودند، فرموده است:
«فَأَنَا الذِّكْرُ الَّذِی عَنْهُ ضَلَّ، وَ السَّبِیلُ الَّذِی عَنْهُ مَالَ، وَ الْإِیمَانُ الَّذِی بِهِ كَفَرَ، وَ الْقُرْآنُ الَّذِی إِیَّاهُ هَجَرَ، وَ الدِّینُ الَّذِی بِهِ كَذَّبَ.»
«من همان ذکرم که از آن گمر
ای ساربان آهسته رو کآرام جانم می رودوان دل که با خود داشتم با دلستانم می رودمن مانده ام مهجور از او بیچاره و رنجور از اوگویی که نیشی دور از او در استخوانم می رود
او می رود دامن کشان من زهر تنهایی چشاندیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می رود
در رفتن جان از بدن گویند هر نوعی سخنمن خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود
باید همان روز که بعدِ دانشگاه توی پارک روی چمن ها دراز کشیده بودیم و آسمان آبیِ یکدست بود و من با دستم اَبر میکشیدم و تو خندیدی و پرسیدی«اگه گفتی اینی که میکشم چیه؟» میفهمیدم تو فکر پروازی و من فکرم پرواز است؛ پرواز کنار تو. باید روزِ قبل رفتنت، از دستهای مضطرب قفل شده ات روی میز آن کافه لعنتی، میفهمیدم که دیگر سهم من نیستی. حالا دیگر خوب میدانم غمگینترین نقطه جهانِ کوچک من کجاست؛ فرودگاه امام خمینی، وقتی که پرواز تو را اعلام کرد
در این عمر که همچو جوی نو نو میرسد[مولوی]، آدمیزاده پیوسته بین دو قطب رنج و ملال در آمد و شد است. آنگاه که از رنج رهایی یابد به ملال نزدیک شده و آنگاه که از ملال رهایی یافته رنجی نو ساخته. شاد بودن این میان امریست بیاندازه جدی و مهجور مانده.
ادامه مطلب
آنروز که دیدم من سیمای ترادرراهعاشق شدم ومجنون ازعشق شدم آگاهمن مست نگاه تو، چشمم به طواف تودیدم چو سراپایت آنگاه کشیدم آهدرکوی تو گم گشتم دیوانه خم گشتمآنگه که نهادم من ازعشق قدم درراهتوبودی ومن اما مهجور زیکدیگرمن غمزده ازهجران دلداده وخاطرخواهازتونتوانم گفت افسانه افسونگردلداده شیدا و دلباخته ی ناگاهدرقلب توحس کردم غوغای شعف گونهوقتی که نگاه من باچشم توشدهمراهمجنون توام بنگر احساس وکلامم رایک بوسه بده من را بنمای سخن کوتاه
در شرایط جاری تخصص بطور کامل مهجور شده است و قدر و منزلت خودش را از دست داده است. عموما شرکت ها به دلیل اینکه بر پایه تخصص نفرات بنیان نهاده نشده اند به نفرات هم وابسته نیستند. به این معنی که غالبا کارها بر اساس رانت بین شرکتها توزیع می شود. غالبا افراد متخصص به نوعی سرخورده شده اند و با مشکلات عدیده مواجه هستند. از یک طرف افراد متخصص به دلیل شخصیت کاری که برای خودشان قائل هستند نمی توانند تن به تملق بدهند و از طرف دیگر تخصص شان جایگاهی برایشان
ای شهد شیـرین عسـل ای آیت نورای کهکشان های هزاران ساله ی دوریــاحَیّ و یاقیّـوم ای عطر دلاویزای روح پاکی در حرا ، آیات پرشوربــاریده از رحمت به روی کائناتتبدها نموده خوب و هر زشتی ز تو حور از شرق وغرب وراست تاچپ مکرو حیلـهجمعند تا قرآن به غربت مانده مهجور کشتی و کشتیبان به طوفان در نبردنددشمن بکن مقهور ،حالش را تو ناجوردرغیبت سردار عرش و صـاحب الامرچشمان نامحرم بهِ رهبر را بکن کورهستند ایشان کیمیای باطِل السّحریک رهبر شا
این دو شخصیت سالیان سال است که مردمان فرانسه و سایر کشورها را با داستانهای بامزه خود به خنده واداشتهاند و تاکنون انیمیشنها و فیلمهای سینمایی زیادی بر اساس ماجراهایشان ساخته شده اما متاسفانه در حوزه بازیهای ویدئویی کمی مهجور هستند. بازیهایی که بر اساس این کاراکترها ساخته شده عموما نتوانستند بخت و اقبال مناسبی پیدا کنند و به جز عنوان سری XXL، باقی موارد به فراموشی سپرده شده است.
ادامه مطلب
میفرماید:
چو دیده دید و دل از دست رفت و چاره نماند / نه دل ز مهر شکیبد، نه دیده از دیدار
و در جایی دیگه:
بس توبه و پرهیزم کز عشق تو باطل شد / مِنبعد بدان شرطم کز توبه بپرهیزم
یا این یکی:
خلاف سرو را روزی خرامان سوی بستان آی / دهان چون غنچه بگشای و چون گلبن در گلستان آی
و یا:
ور زان که دیگری را بر ما همیگزیند / گو برگزین که ما را بر تو گزین نباشد
جدای از لطافت و ظرافت معنا، اگه روی لفظ متمرکز بشین، چه نکتهٔ جالبی به ذهنتون خطور میکنه؟
ادامه
همیشه در مناسبتهایی که همهی اعضای خانواده مجبور و گاهی محکوم به دور هم جمع شدنند، به کسانی فکر میکنم که مهجور از خانواده هستند. به خانوادههایی که جمعشان کسی را کم دارد. به کسانی که خانوادهشان را ندارند.
به سربازهایی که بالای برجک، نگهبانی میدهند.
به عکسهای قاب شدهی گوشهی سفره هفت سین که حکایت یک مفقود شدن، یک نبودن و نیامدن از جنگ است.
به مهاجران اجباری و انتخابی که لابهلای کلمات و فرهنگی بیگانه باید آیین کشوری که رهایش ک
هیچی نیست که دوای درد بی درمون رخوت و ملال بشه. میم حق داره و صادقانه هم گفته من نیاز دارم یکی باشه جذبم بش، یکی باشه که باهاش در ارتباط باشم. واقعیت تلخ یا هرچی راه خودش رو میاره. میم ازم خسته نیست اما عادی شدم و کافی نیستم. رخوت زندگی رو نمیتونه با من بشوره، و من هم. خب چه باید کرد؟ به نظرم باید بپذیریم و تسلیم بشی. باید بپذیریم و کنار بیای با ماجرا. اون دیگه یک ماهیه. هرچی سفتتر بگیری سریعتر لیز میخوره و میره. و از طرفی هم اون آدمه و یکبا
امروز عسکری به جهان دیده بسته است قلب جهان و قطب زمان دل شکسته است
سامرا چند سالی بغض کرده بود، اینک این بغض ترکید، بغض سامرا از همان وقتی آغاز شد که خانه ی تحت محاصره امام در محله عسکر اسیر اختناق بود، کسی وارد خانه امام نمیشد مگر اینکه بیگانگان او را تحت نظر می گرفتند. از امروز شاید این چنگالهای اختناق شر خود را از اطراف این خانه مهجور بردارند اما چه برداشتنی؟ که همراه است با رفتن آقا و مولای خانه، اهل خانه دیگر جمال زیبای حسن بن علی را ن
پیگیری پرداخت کمک معیشت خواهران شهدامعاون توسعه و تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قانون کمک معیشت به خواهران شهدا اجرا شده و تا کنون حدود ۴۲۲۴ نفر از خواهران مجرد شهدا و برادران مهجور و معلول شهدا که تحت پوشش والدین بودند، کمک معیشتشان تا پایان ۹۷ پرداخت شده است.خبرگزاری راست قامتان:در قانون ششم توسعه بند ۸۸ ماده ب آمده است: «دولت موظف است اعتبار لازم را به منظور تأمین حداقل معیشت گروههای عنوان شده ذیل که فاقد شغل یا درآمد باشند ر
متن کامل وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی رحمهالله
بسم الله الرّحمن الرّحیم
قالَ رسولُ الله صلی الله علیه و آله و سلّم: إنّی تارکٌ فیکُمُ الثَقلَینِ، کتابَ اللهِ و عترتی اهلَ بیتی فإِنَّهُما لَنْ یفْتَرِقا حَتّی یرِدَا عَلَیّ الْحَوضَ
الحمدُلله و سُبحانَکَ؛ أللّهُمَّ صلّ علی محمدٍ و آلهِ مظاهر جمالِک و جلالِک و خزائنِ أسرارِ کتابِکَ الذّی تجلّی فیه الأَحدیه بِجمیعِ أسمائکَ حَتّی المُسْتَأْثَرِ منها الّذی لایعْلَمُهُ غَیرک
در بند مرتضاییم، بی جیره و مواجبما ریزه خوار شاهیم، او صاحب مواهباز باده اش خرابیم، مست ابوترابیمما جای خود که یک عمر، حق بر علی است راغبتکیه زده به کرسی، نزد خدای اعلیبالاتر از رسولان، در سلسله مراتبمعراج تازه رو شد، اصوات وحی از او بوددست خدایی اش شد، وقت نزول، کاتباز برکت وجودش دنیا به گردش آمدخورشید با نگاهش می رفت سمت مغربدر روز سخت خیبر، در جنگ هر دلاورتنها علی است غالب، مافوق کل غالبتا ذکر لب علی شد، یا والی الولی شدشد ذکر عرش رحمن،
گاهی میخواهیم حرف دلمان را بزنیمولی گاهی واقعا نمیشودهی میگویم هی میگویمهی نمیشنود هی نمیشنودگاهی فکر میکنم همه ی حرفهایم را زده امدر متنی طولانیبعد ولی هیچ چیز تغییر نکردهتعجب میکنممن که حرفهایم را گفتم پس چطور نمیفهمد نمیشنود... اصلا بی تاثیر استخودم هم نوشته هایم را میخوانم هیچ چیز جا نیفتاده ولی خودم هم که میخوانم بعد مدتها که دوباره میخواهم بخوانم بعضی جاهایش را نمیتوانم بخوانم اما میدانم در همان لحظه که آن حرف را زدم میتوانستم بخو
اعتراض آیت الله جوادی آملی بر ضد اندیشه «عترت بی قرآن»
آیت الله جوادی آملی(دامت برکاته) در خطبه دوم اولین نماز جمعه قم در سال پیامبر اعظم (4 /1/85) به خطر اسلام دور از قرآن هشدار دادند و به افرادی که فقط دم از اهل بیت علیهم السلام می زنند توصیه کرد که وظیفه هر مسلمان پیروی از ثقلین است. اگر در جامعه ای قرآن مهجور ماند به طور حتم عترت هم مهجور مانده است.
ایشان فرمودند:
«خیلیها متأسفانه گفتند: حَسبُنا کِتابُ الله، عترت را گذاشتند کنار! ما تقریبا
عجیب است که در حساسترین نقاط دینی ما اگر کسی عمر خود را صرف قرآن بکند به هزار سختی مشکل دچار میشود؛ از نان، از زندگی، از شخصیت، از احترام، از همه چیز میافتد؛ و اما اگر عمر خود را صرف کتاب هایی از قبیل کفایه بکند صاحب همه چیز میشود! در نتیجه هزارها نفر پیدا میشوند که کفایه را چهار لا بلدند؛ یعنی خودش را بلدند، رد کفایه را هم بلدند، ردّ ردّ ردّ او را هم بلدند؛ اما دو نفر پیدا نمی شود که قرآن را به درستی بداند.
نسل کهن از بزرگترین گناهان
دلم آشنایی داشت و به دنبال یکی شدن ، خودمو وقف دلم کردم و بی وقفه به فکر دل شدم گاهی سرگردان ، مدتی براه و چند وقتی هم حیران تا لحظاتی را خوش باشد و چشم و زبان من به نیابت از دلم دوست داشتن را با تمام وجود نشان دهند در این بین از این و آن حرفها شنیدم و برخوردها دیدم ،و این حکمی بود که در مورد من بدون تفهیم اتهام اجرا میشد بی هیچ پُرسشی ؟!میشد قلبی را که در آتشی از قفس قرار داشت دید رنجور از درد و رنج عشق ، شکسته از زخم زبان هایی که ندانسته و نفهم
کنش اجتماعی آن هم در سطح دانشجویی یک فعالیت لذت طلبانه برای تجربهی یک شور و هیجان خاص در دوران جوانی نیست. بلکه یک فعالیت تدبیرگرایانه است که بر اساس مصلحت وظیفهی اجتماعی، بشر به آن رو می آورد. هنگامی که از تدبیر و مصلحت سخن به میان می آید عقل و معرفت جوهرهی اصلی فعالیت انسان میشود. بنابراین هرقدر کنشگر عاقلتر باشد و سطح معرفت او بالاتر، فعالیت اجتماعی او هم «فعالیتْتر»! و به عبارت دیگر کنشگرِ این فعالیت «کنشگر تر»!
ادامه مطلب
دلم آشنایی داشت و به دنبال یکی شدن ، خودمو وقف دلم کردم و بی وقفه به فکر دل شدم گاهی سرگردان ، مدتی براه و چند وقتی هم حیران تا لحظاتی را خوش باشد و چشم و زبان من به نیابت از دلم دوست داشتن را با تمام وجود نشان دهند در این بین از این و آن حرفها شنیدم و برخوردها دیدم ،و این حکمی بود که در مورد من بدون تفهیم اتهام اجرا میشد بی هیچ پُرسشی ؟!میشد قلبی را که در آتشی از قفس قرار داشت دید رنجور از درد و رنج عشق ، شکسته از زخم زبان هایی که ندانسته و نفهم
شاید امروزه با یادگیری زبان انگلیسی در وسعت زیاد و همچنین آموزش زبان انگلیسی به بخش عظیمی از جامعه نیاز به دارالترجمه زیاد نباشد، اما به چند دلیل ساده وجود دارالترجمهها مهم و ضروری است.
دارالترجمهها به دلیل مسئولیتها و مجوزهایی که دارند موظف به انجام صحیح ترجمه با فرمت مناسب و در موعد مقرر هستند.
در دارالترجمهها علاوه بر مترجمین انگلیسی یا مترجم ترکی و زبانهای پرکاربرد، برای زبانهای مهجور که کاربرد چندانی ندارند هم مترجم وجود
قصه نوح علیهالسّلام
یک
در اخبار است که ابلیس لعنتالله از عذاب بترسید. قصد کرد که در کشتی رود. همیبود تا آخر چیزی که در آنجا شد خر بود. ابلیس دست در دنبال وی زد و آب غلبه کرد. نوح حمار را گفت: «درآی پیش از آنکه هلاک شوی.» و ابلیس نمیگذاشت. نوح گفت: «درآی ای ملعون» حمار را، ابلیس درآمد و در گوشهای بنشستن. نوح ندانست تا آنگه که اهل کشتی را در کشتی راست مینشاند ابلیس را دید. گفت: «ترا ای ملعون، کی درین جای آورد؟» گفت تو. نوح گفت: «من ترا کی
همه ما در فصل سرما و سرماخوردگی به دنبال مواد غذایی و میوههایی هستیم که به طور طبیعی ویتامینهای بدن ما را تأمین کند. اصلیترین ویتامین برای جلوگیری از سرماخوردگی یا درمان آن، ویتامین ث است. این ویتامین را به شکل قرصهای جوشان در زمان سرماخوردگی به شدت توصیه میکنند.
در میان میوهها برای تأمین ویتامین ث اولین میوه پرتقال و لیموشیرین است که هر مریضی به سراغ آنها می رود اما بد نیست بدانیم کیوی میوه دیگری که کمی مهجور مانده هم از این قاع
امّا اصل بت پرستیدن میان خلق آن بود که به
روزگار آدم علیهالسلام فرزندان وی همه مسلمان بودند مگر فرزندان قابیل که کافر
بودند. مسلمانان ایشان را مهجور داشتندی و ایشان را فراپیش پدر نگذاشتید تا آدم را
وفات آمد. فرزندان قابیل خواستند که فرا کالبد آدم آیند، مسلمانان نگذاشتند. ابلیس
ایشان را صورتی کرد مانند آدم و در میان ایشان بنهاد و ایشان آن را بپرستیدن گرفتند
تا به روزگار ادریس علیه السلام. چون ادریس برفت شاگرد وی که خلیفت وی بود، صورت
کرد ما
گلوناس چیست؟
برای اغلب افراد نام و کارکرد سیستم GPS ناشناخته و مهجور تلقی نمی شود، اما نسبت به این سیستم ماهواره ای، کاربران کمتری با نام GLONASS آشنایی دارند. سیستم ناوبری ماهواره ای روسیه که تحت عنوان GLONASS شناخته می شود، یک سیستم ماهواره ای امنیتی، اطلاعاتی است که به عقیده بسیاری از کارشناسان، منفک کننده شرایط ردیابی روسیه از دیگر کشورهاست؛ تفکیکی که بیش از هر چیز نشان دهنده اهمیت امنیت و حفظ فردیت روسیه در برابر کشورهایی مثل ایالات متحده تل
بسمالله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
ضعف نفس
ضعف نفس و سستی آن ، و علامت این صفت خبیثه ، عجز و زبونی و اضطراب است در وقت حدوث حادثه یا نزول بلیه ، و متزلزل شدن به هر چیزی است ، اگر چه جزئی باشد .
و این صفتی است خبیث در دل ، و صاحب آن در نظرها خوار و بی مقدار ، و لازم آن ، ذلت و عدم مهابت ، و کناره جستن از کارهای بزرگ و امور عالیه ، و مسامحه درامر به معروف و نهی از منکر ، و اضطراب و تزلزل به اندک چیزی از بلاها و مخاوف است .
و صاح
ای ساربان آهسته رو کآرام جانم میرود
وآن دل که با خود داشتم با دلستانم میرود
من ماندهام مهجور از او بیچاره و رنجور از او
گویی که نیشی دور از او در استخوانم میرود
گفتم به نیرنگ و فسون پنهان کنم ریش درون
پنهان نمیماند که خون بر آستانم میرود
محمل بدار ای ساروان تندی مکن با کاروان
کز عشق آن سرو روان گویی روانم میرود
او میرود دامن کشان من زهر تنهایی چشان
دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم میرود
برگشت یار سرکشم بگذاشت عیش ناخوشم
چو
چند روز پیش پیکر شهید «مجید قربانخانی» حُر مدافعان حرم هم بالاخره به زادگاهش بازگشت. اما شاید ندانید تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، بسیاری از این قهرمانان گمنام دارد که هیچگاه مثل«طیب»، «شاهرخ ضرغام» و حالا داشمجید، نقل محافل نشدند.
مجله فارس پلاس؛ مریم شریفی: چه خوش است حال مرغی که قفس ندیده باشد/ چه نکوتر آنکه مرغی ز قفس پریده باشد...
تمام ماجرا همین است؛ پرواز. کتاب تاریخ را که ورق بزنی، پر است از داستان انسانهای راهگمکرده اما فرصتشن
آنچه در ادامه خواهید خواند بخشی از «اشارات عرفانی» امام راحل در کتاب «آداب الصلاه» می باشد که درک آن مستلزم توجه و تمرکز کافی از جانب مخاطبین گرامی است:
* از براى نماز غیر از این صورتْ، معنایى است و
غیر از این ظاهر باطنى است؛ و چنانچه ظاهر را آدابى است که مراعات ننمودن آنها یا موجب
بطلان نماز صورى یا نقصان آن گردد، همین طور از براى باطن آدابى است قلبیّه باطنیه
که با مراعات ننمودن آنها نماز معنوى را بطلان یا نقصان دست دهد؛ چنانچه با مراعات
آنه
فریاد امام خمینی(ره) بر ضد اندیشه «قرآن بی عترت»
امام خمینی رحمة الله علیه در ابتدای وصیت نامه الهی- سیاسی خود، خطر اسلام بی عترت را گوشزد می کند و با اشاره ای گذرا بر تاریخچه این اندیشه باطل نشان می دهد که اسلام بی عترت سرانجام به اسلامی ختم می شود که از قرآن هم بی بهره است و کاملا تهی از معارف الهیه است. ایشان می نویسند:
«مناسب دیدم اشارهاى گذرا و بسیار کوتاه از آنچه بر این دو ثقل گذشته است بنمایم. شاید جمله لَنْ یَفْتَرِقا حتّى یَرِدا عَ
دیگر حساب نمیکنم چند روز گذشته. چه فرقی دارد؟ روزها بیشتر از همیشه کش میآیند و عقربه های ساعت قدیمی خانهمان، شبیه آخرین سربازان شکست خورده یک ارتش، پایشان را روی زمین میکشند و راه میروند. احساس میکنم که دیگر صد و چهل و چهار کیلومتر از تو دور نیستم، انگار این فاصله ضربدر دو و یا حتی سه شده! انگار ریاضی هیچوقت دست از سرمان بر نداشته. این قرنطینه هر چه را که درست کند، کاری برای این همه دلتنگی نمیکند. حالا که دارم برایت مینویسم، روی پ
✍ عجیب ترین دسیسه برای برادر به خاطر ارثیه پدر
⬅️ پسران وکیل ثروتمند برادر کوچک خود را ربودند و در یک بیمارستان روانی بستری کردند تا او را مهجور معرفی و اموالش را تصاحب کنند.
◀️ رسیدگی به این پرونده از مهر سال ۹۷ به دنبال شکایت یک وکیل دادگستری آغاز شد .
◀️ وی به ماموران پلیس گفت : موکلم که پسر ۳۰ ساله ای به نام مهرداد است، از سوی دو برادر بزرگش ربوده و در یک بیمارستان روانی بستری شده است تا اموالش تصاحب شود.
◀️ این وکیل دادگستری در تشریح شک
معنای
عشق و شوق و لطافت تویی ... همین
سر تا به پای شور قیامت تویی ... همین
با
یاد روی تو چه خوش احوال می شوم
انگار ترجمان سلامت تویی ... همین
می
بارد از کرانه ی چشمان تو امید
گویی که آسمان کرامت تویی ... همین
صدق
و صفا یکی ز هزاران صفات توست
مهر و صفا و صدق و صداقت تویی ... همین
گر
می زنند لاف رفاقت تمام خلق
آقا یگانه مرد رفاقت تویی ... همین
ای
آن که هست بر سر تو تاج بندگی
شایسته ی مقام امامت تویی ... همین
گر
می چکد ز غنچه ی لبهای تو عسل
شکر لب و در اوج ملا
معنای
عشق و شوق و لطافت تویی ... همین
سر تا به پای شور قیامت تویی ... همین
با
یاد روی تو چه خوش احوال می شوم
انگار ترجمان سلامت تویی ... همین
می
بارد از کرانه ی چشمان تو امید
گویی که آسمان کرامت تویی ... همین
صدق
و صفا یکی ز هزاران صفات توست
مهر و صفا و صدق و صداقت تویی ... همین
گر
می زنند لاف رفاقت تمام خلق
آقا یگانه مرد رفاقت تویی ... همین
ای
آن که هست بر سر تو تاج بندگی
شایسته ی مقام امامت تویی ... همین
گر
می چکد ز غنچه ی لبهای تو عسل
شکر لب و در اوج ملا
کتاب «تاملی بر زندگی و آثار سلطان سخن فارسی (سعدی)» نوشته دکتر اسدالله نوروزی از نشر دانشگاه هرمزگان را خواندم. کتاب بسیار خوبی که اگر ناشرش یک جای دولتی نبود قطعا بیشتر شناخته میشد. اما این کتاب در همان چاپ اول و تیراژ پایین ۱۰۰۰تا مانده.
جستجو کردم دیدم حتی سایت آدینهبوک که منابع کاملی دارد تنها مشخصات شناسنامهای کتاب را دارد و این کتاب آنجا عرضه نشده. نگاهی به سامانهی SamanPL انداختم دیدم که از بین ۳۴۱۵ کتابخانهی عمومی سراسر کشور
در خطبه ۱۳۸ نهج البلاغه –که گفته شده امیرالمومنین(ع) در آن به سیره
حکومتی حضرت مهدی(عج) اشاره کرده- آمده است: «حضرت مهدی(عج) رای مردم را به
قرآن باز می گرداند، در زمانی که آنها قرآن را به رای و اندیشه [خود] مبدل
کرده اند.»
زمان تقریبی مطالعه :
5 دقیقه
خدای
متعال در آیه 79 سوره مبارکه و
معمولا با اسم آوینی تنها مستند روایت فتح و صدای خوش آهنگ او به ذهن متبادر میشود. با این اوصاف باید سید اهل دوربین یا صدا نام میگرفت، اما چرا سید شهیدان اهل قلم؟ مگر اوینی چه قلمی داشت؟ یا بهتر بگویم، چه تفکری؟ انسانی میتواند بنویسد که فکری پشت قلمش باشد و الا جز خزعبلات چیزی تحویل مخاطب نمیدهد.
چیزی که در این کتاب خواندم تنها قطره ای بود از انچه آوینی در سر داشت. قلم روان و ساده و همه فهم اقای یامین پور این فرصت را به راحتی به مخاطب میدهد تا بخ
اینطور که من تا اینجا فهمیده ام، ظاهراً بیشتر افرادی که همیشه دنبال راه های
میانبر هستند یا عادت کرده اند به عبور سطحی از کنار موضوعات و حتی تقلب، «زودتر» به نتیجه می رسند؛ بنابراین فرصت بیشتر و از طرفی اعتماد به نفس بالاتری برای ارائه خودشان
و اظهار نظر در باب هر موضوعی را دارند و راه های دلفریب تری هم برای این کار بلدند.
با یقین و قاطعانه حرف میزنند و واکنش نشان میدهند و زبانشان برای عوام پذیرفتنی،
قابل درک و حتی گاهی جذاب است.
در مقابل، ا
paa 2009: خیلی ناراحت کننده است که این فیلم انقدر مهجور باقی مونده که یه زیرنویس فارسی براش پیدا نمی شه. اگه خواستید دانلود کنید دو زبانه دانلودش بکنید و اونجاهایی که دوبله نشده رو با زیرنویس انگلیسی تماشا بکنید. حیف من دو زبانه اش رو دانلود نکرده بودم :( دوبله فارسیش خوبه. طنزش قشنگ دراومده. این فیلمو قبلا تو تلویزیون دیده بودیم و تماشاش یه جور خاطره بازی بود. حالا داستانش: دو نفر عاشق هم می شن و دختر باردار می شه؛ پسر بچه رو نمی خواد و دلش می خواد
بسم الله الرحمن الرحیم
یکی از علومی که در ایران مهجور مانده و غالبا افراد علاقمند در حوزه بهداشت و پزشکی و داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از آن بی خبر اند، کارشناسی ارشد مجموعه ارگونومی است. شما در این مطلب درباره مجموعه ارگونومی می خوانید.
در تعریف مجموعه ارگونومی آمده است :« کارشناسی ارشد ارگونومی به مطالعه و بررسی محیط کار و کارکنان می پردازد تا با طراحی مناسب ابزار، وسایل وشیوه انجام کار از بروز مسائل و مشکلات و آسیب های م
بسم الله الرحمن الرحیم
خیلی فکر کردم از کجا باید شروع کرد و از کدامین نقطه باید گفت؟
آنقدر مبحث سلوک، آنهم در حیطه ی خانمها پیچیده و گسترده و عمیق است ک سردرگم می مانی از کجا شروع کنی و نقطه ی آغازین کجاست؟
اصلا آیا سلوک نقطه ی آغازین دارد؟
سلوک یک خط ممتد است ک ابتدایش معلوم نیست. ولی در هر حال باید برایش نقطه ی شروعی را تعیین کرد.
سلوک بانوان.
موضوعی ک بسیار مهجور و غریب است.
شاید طالب و خواهان زیاد داشته باشد؛ فراوان. ولی...
نه علمش هست؛ نه عمل
باسمه تعالیامور اجتماعیمهاجرت قصیده ۵
ای جوانان بر شما گویم یکی حرف حساباز خدا خواهم که باشد بر شما فصل الخطاب
ای عزیزانم ! سخن در مورد هجرت بُوَدکو رقابت گشته در این دوره بر پیر و شباب
نیست کار و نیست شغل و زندگی مشکل شدهنیست هجرت چاره ساز ومشکلات است و عذاب
عزت ما در وطن باشد نه در دستان غیربرده می خواهند ما را، بهر اهداف خراب
دین ما ، آیین ما،فرهنگ بی همتای ماستحاوی افکار پویا باشد و اسرار ناب
دین ما تبیین کند احکام حق را بر بشرتا نیفتد د
تا حالا فکر کرده اید که در بالکن خانه خود چه وسایلی وجود دارد؟
وسایل اضافی و کم مصرف، اسباب و اساسیه، دبه های ترشی و شور، سبزی و سیفی و میوه، شیشه های آبلیمو و آبغوره، بند رخت، ابزار و ظروف، کولر، پکیج آبگرمکن، یک باربکیوی بی استفاده و....
این ها چیزهایی هستند که در بسیاری از خانه ها به چشم می خورد. بعضی از افراد نیز خوش سلیقه هستند و از گلدان و گیاهات تزئینی آپارتمانی در بالکن استفاده می نمایند.
تراس در بعضی از ساختمان های اداری نیز به محلی برا
بازسازی ساختمان های قدیمی از پدیده های قرن بیست و یکم است. روش های ساخت و ساز قدیمی دارای نقایص بسیاری از جمله عدم وجود فناوری دیجیتالی سازی و مدیریت انفورماتیک، مشارکت ضعیف و عدم توانایی در ارزیابی اثر بخشی بازسازی است. نحوه ساماندهی طرح بر اصلاح ساختار ساختمان های قدیمی متمرکز است. اخیرا از روش های جدید و مدرن مانند BIM (مدل سازی اطلاعات ساختمان) در طراحی ساختمان ها و اجرای نماهای زیبا استفاده می شود. کاربرد روش های این چنینی در اصلاح ساخ
ناخن به عنوان عضوی مهجور و در
حاشیه مانده از بدن ما، دارای محاسن و فوائد بسیار زیادی می باشد. این عضو کراتینی
سیستم پوششی بدن که مانند نمایشگری حساس قابلیت تصویر کردن کمیها و کاستیهای بدن
ما را نیز دارد به عنوان عضوی بی روح، قابلیت تغییرپذیری داشته و با اعمال هنرهای
پر ظرافت، به یکی از وجوه زیبایی بانوان تبدیل می گردد. یکی از این اعمال هنری پر
ظرافت کاشت ناخن مصنوعی میباشد.
دلایل
استفاده از کاشت ناخن
کاشت ناخن در کشور ما رواج زیادی
پید
قرآن
را نمیشود سرسرى خواند و گذشت؛ قرآن احتیاج دارد به تدبر، تکیهى بر روى
هر کلمهاى از کلمات و هر ترکیبى از ترکیبهاى کلامى و لفظى.
پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری بیانات حضرت آیتالله خامنهای درباره لزوم تدبر در قرآن کریم را منتشر کرده است.** ما
معتقدیم همهى آحاد جامعه باید با قرآن ارتباط برقرار کنند، بتوانند قرآن
را بخوانند، بتوانند قرآن را بفهمند، بتوانند در قرآن تدبر کنند. آنچه که
ما را به حقایق نورانى میرساند
سوال: آیا کتاب مفاتیح الجنان معتبر است؟
پیش از پرداختن به جواب، توجه شما را به این خاطره از امام(ره) جلب مى کنیم که مرحوم حاج احمد آقا مى گفت: «من یک روزى مفاتیح الجنان را برداشتم به برخى از دعاها که رسیدم، براى من شک و تردید حاصل شد. رو کردم به امام(ره) و گفتم که آقا این چیزهایى که توى این مفاتیح الجنان است درست است؟ یک وقت دیدم امام به من پرخاش کرد و گفت: احمد؛ یعنى، مرحوم شیخ عباس قمى دروغ مى گوید؟! به تو بگویم، مرحوم حاج شیخ عباس، به خود من گفت
سوال: آیا کتاب مفاتیح الجنان معتبر است؟
پیش از پرداختن به جواب، توجه شما را به این خاطره از امام(ره) جلب مى کنیم که مرحوم حاج احمد آقا مى گفت: «من یک روزى مفاتیح الجنان را برداشتم به برخى از دعاها که رسیدم، براى من شک و تردید حاصل شد. رو کردم به امام(ره) و گفتم که آقا این چیزهایى که توى این مفاتیح الجنان است درست است؟ یک وقت دیدم امام به من پرخاش کرد و گفت: احمد؛ یعنى، مرحوم شیخ عباس قمى دروغ مى گوید؟! به تو بگویم، مرحوم حاج شیخ عباس، به خود من گفت
کتاب «حرفه: داستان نویس» یکی از کتابهای خوب درباره ی نوشتن داستان و داستان نویس شدن و بودن است. این کتاب ترجمه ایست از کتابی انگلیسی زبان که مجموعه ایی از مقالات داستان نویسان ویراستاران و منتقدان داستان است، به جنبه های مختلف داستان از ب بسم الله تا اتمام آن می پردازد. از شروع و انگیزه ی این کار یا چرای نوشتن داستان تا بحث های تکنیکی و چگونگی نوشتن داستان. نمی خواهم بیشتر از این به کتاب بپردازم و از آن بگویم ، می خواهم درباره تاثیر خواندن ق
پس از غصب ولایت حضرت امیرالمومنین علی (ع) در سقیفه، امکان تحقق ولایت تامه الهی از مسلمین و به طور خاصه شیعیان سلب شد و تا ظهور حضرت حجت (عج) در روز موعد به تاخیر افتاد. از آن تاریخ به بعد دو رکن اصلی دین الهی؛ قرآن و خاندان عترت و طهارت، مهجور واقع شدند و البته ذات دین اسلام و شریعت محمدی توسط امامان همام علیهما السلام و هدایتهایشان از گزند طاغوتها و شیاطین در امان ماند و شیعیان با پیگرفتن تعلیمات ایشان توانستند، اسلام ناب محمدی را زنده
فعالیت آکادمیک غربیها خیلی بیشتر از ماست. فلسفه اسلامی چه قدر دارد رویش کار میشود؟ شاید در همین قم فقط. فلسفه اسلامی به کار دنیا نیامده است.
فلسفه ریشه مابقی علوم انسانی میشود. نمیشود به طور مطلق گفت فایده فلسفه چیست.
ایستایی فلسفه اسلامی به این خاطر است که ملاصدرا نیامد و صرفا کتابهای مشاء و سهروردی را دیده باشد. مثلا فلوطین هم دیده است. متاثر از نو افلاطونیان است.
مشکل عمده فیلسوفان ما این است که نتوانستند با زبان اصلی فلسفه روز ارت
p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: right; line-height: 25.0px; font: 14.0px 'XB Niloofar'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000}
span.s1 {font-kerning: none}
پردهی دوم: گذشتن و رفتن پیوسته : معنی فاصله [مسافت بین دو چیز یا دو کس]
همین چند روز پیش بود که به همهی دوستان همدورهای گفتم که بیایند و جمع شوند و هر کدام تجربیاتشان از این «چهار» سال دانشگاه را بنویسند تا محض یادگاری جمع کنیم. اما واقعیت این بود که خود من فقط «سه» سال در این دانشگاه بودم. در واقع سال دوم را فاکتور گرفتم. به جای دانشگاه ص
بهسان رهنوردانی که در افسانهها گویند،گرفته کولبارِ زادِ ره بر دوش،فشرده چوبدست خیزران در مشت،گهی پرگوی و گه خاموش،در آن مهگون فضای خلوت افسانگیشان راه میپویند،
ما هم راه خود را میکنیم آغاز.
سه ره پیداست...
نوشته بر سر هریک به سنگ اندر،
حدیثی کهش نمیخوانی بر آن دیگر.نخستین: راه نوش و راحت و شادی.به ننگ آغشته، اما رو به شهر و باغ و آبادی.
دو دیگر: راهِ نیمش ننگ، نیمش نام،اگر سر بر کنی غوغا، وگر دم درکشی آرام.سه دیگر: راه بیبرگشت، بی
توضیح: این شعر را در ایام بحبوحه حملات
تروریستی داعش به اروپا (در سال 1394) سرودم. قالب شعری اش را نمی دانم، اما
امیدوارم قالبِ دل خوانندگانش باشد.
سوره زنبور
برخیز! که این بار دِگر صحنه عجیب است
باز همهمهی دشمن و هنگام فریب است
مظلوم ولی باشد و حقا که غریب است!
در بُهتِ جهانی که رجوعش به صلیب است...
«اسلام شده آلت
دست سگ مزدور
سَلمان! تو به پا خیز و کُنَش دور»
از بطن یهود، کودک نارَس زده بیرون...
سیراب نمود طفل حرامش، به کفی خون...
بالغ شده ا
از آرزوهای بزرگ !بارها و بارها از من و همنسلانم این پرسش را نسل امروز مطرح می کنندکه شما چرا انقلاب کردید و من به تعبیر سیمین دانشوردر کتاب سووشونمی گویمما غیر از آرزوهای بزرگ تقصیری نداشتیم !تهران ع-بهار
یاد ی ازعلی اشرف درویشیان
از بزرگان داستان نویسی با موضوع رئالیسم اجتماعی بعد از کودتای 28 مرداد 1332 یعنی احمد محمود و دولت ابادی که بگذریم بی شک ظلع سوم این سبک قصه نویسی و رمان علی اشرف درویشیان است زیرا او نیز یکی از قله های بی بدیل این
در دوره ساسانیان جامعهی شهری ایران نمود بیشتری پیدا کرد، ساختار کالبدی شهرها از یک طرف تحت تأثیر موقعیت طبیعی۔ اقلیمی مناطق بود و از طرف دیگر تحت تأثیر فضای سیاسی حاکم بر جامعه بوده و ساختار اجرایی شهرها نیز به همین شکل بود تا اینکه اعراب به ایران آمدند و فضای سیاسی و از همه مهمتر فضای کالبدی شهر با توجه بمذهب رسمی کشور تغییر پیدا کرد و چون اعراب کم کم با جایگاه شهر در جامعه ی انسانی آگاه شدند شهرها و شهرنشینی کم کم گسترش پیدا کرد اما با حمل
سوال وارده: اگه شروع کنم به پستگذاشتن مجدد خیلی بیثبات به نظر میرسم؟ :| دلم تنگ شده.
-.-.-.-.-.-.-.-.
پیشنیاز این پست: یک | دو
عکس عزیزان نامبرده در متن شعر: کلیک
فایل صوتی:
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.
توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد
با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را
همشهری آنلاین - مریم باقرپور:هر سال با فرارسیدن نیمه شعبان، از چند روز قبل کوچه ها و خیابان ها بهم خورده می شد و ساکنان هر کوچه ای با ریسه ها و کاغذهای رنگی و درفش خودشان را بخاطر برپایی جشن ولادت معصوم دوازدهم آماده می کردند. در این میان جشن ها تو خیابان کوچک های قدیمی با بی قرار و حال خاصی برگزار می شد که می توان به محله طرشت منطقه 2 اشاره کرد. درون این کوچه از گذشته جشن ها تو 3 محدوده طرشت بالا و پایین و حسینیه برگزار می شد و اهالی هر محدوده از
به گمانم سه شنبه بود...
در عناوین اصلی اخبار 21 دیدم نماینده رهبر انصار الله یمن به دیدار رهبری آمدن...
نفهمیدم چطور شد اما ناگهان از جام بلند شدم و اومدم جلوی تلوزیون...
انگار میتونستم فرمایشات رهبری رو حدس بزنم... انگار فرمایش آقا مبنی بر پیروزی این مردم مظلوم و مقاوم در آینده دور از انتظار نبود... اما تمام ذهنم درگیر این بود که آیا تلوزیون ما تمام پیام رهبر انصارالله رو هم بازگو میکنه؟... یا اصلا نکات کلیدی اش رو بازگو میکنه؟...
که دیدم این جمله ا
نهاد کتابخانه های عمومی که یکی از معدود دستگاه های فرهنگی ارائه دهنده خدمات به عموم جامعه می باشد که در تصمیم گیری، سیاست گذاری، برنامه ریزی و بودجه بندی پایین ترین حد اختیارات را در بین سازمان ها و نهادهای فرهنگی عمومی و غیر عمومی دارد. آنچه از خط مشی عملی نهاد و تعریف کتابخانه های عمومی متصور می شود، فعالیت بر اساس خواست و نیاز عموم و ارائه خدمات به تمام اقشار جامعه می باشد که تنها بر روی برگه ای توسط قانون گذاران نوشته شده است.
اثبات این س
به عنوان دانشجوی فلسفه که در زمینهی فلسفهی ژاپن تحقیق و
پژوهش میکند، حرف زدن و تفکر دربارهی جنبههای مختلف فرهنگی ژاپن که بازنمودی از
تفکر ژاپنی هستند، برای من بسیار لذتبخش و هیجانانگیز است.
هنوز هم که هنوزه با گفتن نام ژاپن اول از همه چیز
"گودزیلا"، "اوشین"، "سامورایی" و برندهای مختلف
محصولات شگفتانگیز الکترونیکی در ذهن اغلب افراد زنده میشود. اما ادبیات، و به
طبع آن تفکر ژاپنی هنوز در ایران مهجور باقی مانده است. رشد و گسترش عل
نقد رمان چشم هایش : بیان حالات نویسنده و پشیمانی اش به خاطر مبارزاتش.
نقد رمان چشم هایش نوشته ی بزرگ علویبعضی خیلی زود پشیمان می شوند و بعضی خیلی دیر.پشیمانی از کاری که مردود بوده و بد، خیلی خوب است.اما خیلی ها از کار خوب هم پشیمان می شوند.دلیلش به نظر من این است که به آن کار خوب، راه درست، عقیده و باور نداشتند. وقتی عمر و سرمایه شان را سر آن کار می گذارند با اندک مخالفتی یا برخورد تندی، یا تبعید و رنجی پشیمان می شوند.
رمان چشم هایش، سرگذشت م
خبرگزاری حوزه – اصفهان/ یکی از اموری که لازم است در خواندن ادعیه و قرآن و نماز بدان توجه نمود این است که به تمام آنچه از معصومین علیهم السلام به دست ما رسیده عنایت و توجه ویژه ای داشته باشیم.
برخی از ادعیه و سوره ها به دلیل کثرت استفاده ، در بین مردم بسیار معروفند و این در حالیست که سایر ادعیه که آنها نیز از همان معصومین علیهم السلام نقل شده اند مهجور مانده اند.
در واقع ما اکثر مواقع متناسب با مناسبت ها و یا همسو با ویژگی های روحی و حال درونی خو
*درد مرز میان "انسان در جستجوی رفاه" و "انسان در تکاپوی کمال" را معین می سازد.
*به تعبیر اقبال، در "آگاهی بوعلی وار" انسان خبرنگار کنجکاوی است بر سر جنازه ای به نام طبیعت ایستاده و در قبرستان وسیعی به نام جهان پرسه زن، در پی کسب خبر، جمع آوری اطلاعات و در "آگاهی علی وار" انسان تشنه ی بیتاب و زندانی بی قرار و عاشقی از یار و دیار خویش مهجور افتاده و جهان را می گردد و در چهره ی کائنات می نگرد در جستجوی نیستان خویش، در کشف حقیقت، یافتن گمشده، رسیدن به س
تفسیر نگاشت سوره کوثر آیه 3
إِنَ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ
(و بدان) دشمن تو قطعاً بریدهنسل و بیعقب است!
بدون شکّ، دشمن کینهتوز تو بیخیر و برکت و بینام و نشان خواهد بود.
واژه نگاشت:
شانِیء:از شَنِءَ ،دشمن،کینه توز- شَنَآن،کینه توزی،دشمنی
الابتر:هرچیزی که بریده و ناقص باشد،دم بریده،مار کوتاه و
خطرناک،بی خیر و برکت،آنکه فرزندی ندارد.-بتراء،مونث ابتر –بُتر،جمع آن است.
شان و سبب نزول:
ابن عباس گوید: درباره عاص بن وائل السهمى ناز
خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به فعالیت کمیته مشورتی "نام" در سازمان ثبتاحوال برای بررسی نامهای ایرانی،به برخی از نامهای نامتعارف که در سال 95 تغییر یافته است اشاره کرد.
سیفالله ابوترابی در این باره اظهار کرد: براساس ماده 20 قانون ثبتاحوال اختیار انتخاب نام فرزندان برعهده اعلام کننده آن گذاشته شده است که براساس قانون پدر، جد پدری، مادر در صورت غیاب پدر، وصی یا قیم یا امین یا اشخاصی که براساس قانون عهدهدار نگهدا
بلا اشکال بعد از شلمغانی کتب
و روایات او مرفوض شد و الآن ما در روایات حتی یک روایت هم که در سندش شلمغانی
باشد نداریم. با اینکه مرحوم شیخ میگوید: «له کتب وروایات»، یک دانه از روایات
او الآن ما نداریم. معنایش این است که اصحاب ما رها کردند. مرحوم سیّد حسن صدر معتقد
است این کتاب بعد از اینکه مهجور شد بعضی از نسخش موجود بود و این کتابی که الآن
مثلاً فرض کنید در کتاب مرحوم «عوالی اللآلی» بعضی جاها از «کتاب تکلیف» نقل کرده،
تصریح میکند، میگوی
به نام خدا
مجموعه علوم تربیتی
مجموعه علوم تربیتی مجموعه ای بزرگ با گرایش های متنوع است، مجموعه ای با گرایش های بسیار مهمی که به دلیل ساختار های نابرابر و غلط اشتغال جامعه در ایران مغفول مانده است.
مجموعه علوم تربیتی یکی از مجموعه های موثر در پیشبرد اخلاق و تربیت جامعه است و متخصصان این حوزه در تقویت بهداشت روانی جامعه و تربیت مردم در کنار روانشناسان نقش مهمی ایفا می کنند. یکی از علل مشکلات جامعه ایران در امور مدیریت مدارس و حتی آموزشگاه های
خب مثل اینکه دیدار رمضانی امسال هم قسمت و فرصت سخنرانی و گفتار رودرو با رهبری به ما نرسید. دوستان خوبی انتخاب شدن برای دیدار و گفتگو و امیدوارم که برآیند دیدار منتهی به انتقال مطالبات عموم جامعه و مهمترش نخبگان و خبرگان موثر در دل جامعه باشه. منم نکات و نقطه نظراتم رو در سه صفحه خلاصه و جمع بندی کردم و دادم به دوستم که انشالا برسونه دست آقا. و امیدوارم که خدا کمک کنه برسه بهشون. برشی از اون رو براتون میذارم. به امید اینکه دست به دست هم بدیم ، نا
آموزش سئو
با افزایش فزاینده تعداد کسب و کارهای الکترونیک در دنیای امروز، اهمیت قرار گرفتن در دید مخاطبان هدف بر کسی پنهان نیست. امروزه همه صاحبان کسب و کار از کوچک تا بزرگ در جستجوی متخصصانی برای افزایش بازدید مردم از شبکههای اجتماعی و وبسایتهای خود هستند. واژه سئو (بهینه سازی) که امروزه مانند گذشته مهجور و بیگانه نیست، هر روزه طرفداران بیشتری را برای جستجو به خود اختصاص میدهد. گوگل نیز هر باره با معرفی الگوریتمهای تازه علاقه مندان
به نام حضرت دوست ، که هرچه داریم از اوست
قسمت 1 ، قسمت 2 ، قسمت 3 ، قسمت 4
قسمت 5
ابنالسلام شخصی را با شیربهای بسیار به خواستگاری لیلی میفرستد. وی به لیلی و خانواده او وعدعه هزار گنج شاهی و گلههای حیوانات را داد تا بلکه به این شیوه بتواند نظر مساعد آنها را به خود جلب کند. وقتی واسطه به سراغ خانواده لیلی میرود و در مورد خواستگاری ابن سلام از لیلی صحبت میکند، پدر و مادر لیلی از او میخواهند که مدتی به آنها فرصت دهد، چرا که لیلی قدری بیمار
آموزش مهارتهای زندگی با زبان کودکانه/ "پاشو پاشو کوچولو" برنامهای ۲۰۰ قسمته در شبکه کودک
مدیر شبکه کودک درباره برنامه جدید شبکه پویا تأکید کرد: برنامه "پاشو پاشو کوچولو" به جنبههای تعلیم و تربیت که در نظام آموزشی به آن کمتر پرداخته میشود، میپردازد.به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سارا روستاپور مجری برنامه "پاشو پاشو کوچولو" است؛ این برنامه از شبکه پویا پخش میشود، در این برنامه هرآنچه برای خردسالان لازم و ضروری است، وجود دا
اگر توجهای به تقویم قمری داشته باشیم، رحلت دو تن از نواب اربعه امام عصر (عج) با ایام شعبانیه و ولادت آن عزیز در ماه شعبان مصادف شده است و از سوی دیگر...
نواب اربعه به رغم عظمت علمی،معنوی و باب المولی بودن شان مهجور واقع شدهاند، به همین منظور برای شناخت بیشتر اصحاب حضرت مهدی (عج) که با نام «نواب اربعه» معرفی شدهاند، با محمد حسین رجبی دوانی به گفتگو پرداختیم.
رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در ابتدای این گفتگو درباره ویژگیهای حائز
«زندگی مؤلف» نخستین جلد از مجموعه کینو-آگورا می باشد که توسط نشر «لگا» و به دبیری و سرپرستی "مازیار اسلامی" به چاپ رسیده است. در مقدمۀ دبیر مجموعه در خصوص نام آن آمده است:
«مجموعه کینو-آگورا کوششی بدیع است برای تدقیق مفاهیم و اصطلاحات سینمایی. عنوان مجموعه ارجاع یا شاید هم ادای دینی است به اصطلاح کینو-پراودا ژیگا ورتوف، یا همان سینما-حقیقت که به زعم ورتوف به قدرت پدیدارشناختی، مادی و مشاهده گرانه دوربین سینماتوگرافی اشاره داشت. در این جا اما
پایان نامه حج از دیدگاه قرآن
پایان نامه حج از دیدگاه قرآن
مقدمه : شناخت صحیح مسائل حج به عنوان بخش عمدهای از آیات قرآنی، معارف، احکام و فقه اسلامی ضرورتی است که همواره مورد توجه مجامع مختلف قرار گرفته است و این خود فرصتی است که بیشتر به مسائل آن بپردازیم. بنابراین در قرآن هم سوره ای به این نام یعنی، حج وجود دارد و درچند سوره دیگر از قرآن به مسائل مربوط به آن پرداخته از جمله : بقره،آل عمران، ابراهیم و… همچنین نزدیک سیصد آیه در مورد حج و داست
باسمه تعالیچلچراغمهاجرت قصیده ۱
ای جوانان بر شما گویم یکی حرف حساباز خدا خواهم که باشد بر شما فصل الخطاب
ای عزیزانم ! سخن در مورد هجرت بُوَدکو رقابت گشته در این دوره بر پیر و شباب
نیست کار و نیست شغل و زندگی مشکل شدهنیست هجرت چاره ساز ومشکلات است و عذاب
عزت ما در وطن باشد نه در دستان غیربرده می خواهند ما را، بهر اهداف خراب
دین ما ، آیین ما،فرهنگ بی همتای ماستحاوی افکار پویا باشد و اسرار ناب
دین ما تبیین کند احکام حق را بر بشرتا نیفتد در خطا و
سروده صحرا نشین
ازصدا افتاده اند جرسها وبانگها
شتران خسته در بی راهه سفر
زمین سراب بود وتشنگی ره به حالم خرابم نمی برد
مهجور ساقی وخاموش ساربانها
ضیافتی با پسین صحرا نشینانم آرزوست
اینجا خورشید حس عجیبی ست
که کبوتران صحرایی را
به خوابی خوفناک برده است
مرا به واگویه خشک تشبادی با بوته گون!
بیابان نه مثل زندگی ست
که هیچ است وهیچ نیست
کوچ هزار باره عذابی ست
که هر صبح آغاز می شود
ماهشهر تیر ماه 1370 علی ربیعی (علی بهار)
نقطه تلاقی!
دست
147- و من خطبة له (علیه السلام)> الغایة من البعثة<فَبَعَثَ اللَّهُ مُحَمَّداً (صلی الله علیه وآله) بِالْحَقِّ لِیُخْرِجَ عِبَادَهُ مِنْ عِبَادَةِ الْأَوْثَانِ إِلَی عِبَادَتِهِ وَ مِنْ طَاعَةِ الشَّیْطَانِ إِلَی طَاعَتِهِ بِقُرْآنٍ قَدْ بَیَّنَهُ وَ أَحْکَمَهُ لِیَعْلَمَ الْعِبَادُ رَبَّهُمْ إِذْ جَهِلُوهُ وَ لِیُقِرُّوا بِهِ بَعْدَ إِذْ جَحَدُوهُ وَ لِیُثْبِتُوهُ بَعْدَ إِذْ أَنْکَرُوهُ فَتَجَلَّی لَهُمْ سُبْحَانَهُ فِی کِ
نشست خبری مسئولان جدید ستاد مرکزی: احیا امر به
معروف و نهی از منکر، برگزار شد و مسئولین گقتند که آنها ستاد احیا هستند نه عامل
اجرا، زیرا اجرا وظیفه همه است ولی، آنها فراموش کرده، باید یاد آور شد. اکنون نیز
یاد آوری می شود که: ابتدا باید منکر اصلی برطرف شود! بزرگترین منکری که مادر همه
منکر ها است. زیرا طبق ماده 16 قانون حمایت از: آمران به معروف و ناهیان از منکر،
این وظیفه همگانی است. باید دانست که خلاف شرع برای همه روشن است. چیزهایی که خدا
منع کرده
صنعت بردگیم یکی از حوزههای پرطرفدار در دنیا میباشد که متاسفانه در ایران آنچنان که باید به این صنعت توجه نشده است و تا حدود مهجور باقی مانده است. در چند سال اخیر اما شاهد رشد کافههای بازی، گروههای تولید کننده بردگیم، طراحان جدید و عرضه این دسته از محصولات در فروشگاههای مختلف بودهایم و تا حدودی امروزه افراد بسیار زیادی در داخل کشور به این نوع سرگرمی رو آوردهاند.
بهترین بردگیم های ایرانی برای آشنایی با این صنعت
شاید زمانی که اسم
***
به لطف یکی از دوستان اهل قلم بیان که همگی به قلم توانمند ایشان واقف هستیم، من با کتاب، این دیرینه دوست مهجور مانده آشتی کردم، و با وجود مشغله های ذهنی فراوان این کتاب خواندنی از یوسا رو دست گرفتم و دیگه نتونستم از بند مطالعه رها بشم، و این چند روز بخصوص دیروز وقت مناسبی رو برای مطالعه این کتاب در نظر گرفتم. سالها پیش و به وقت نوجوانی با ادبیات آمریکای لاتین و کتاب صد سال تنهایی مارکز آشنا شدم، و بر خلاف تعریف و تمجیدهایی که از این کتاب شده ب
اقبال لاهوریشاعر ملی پاکستان
محمد اقبال لاهوری یا علامه اقبال (۱۸ آبان ۱۲۵۶ سیالکوت تا ۱ اردیبهشت ۱۳۱۷ لاهور) شاعر، فیلسوف، سیاستمدار و متفکر مسلمان پاکستانی بود که اشعار زیادی نیز به زبانهای فارسی و اردو سروده است. اقبال نخستین کسی بود که ایدهٔ یک کشور مستقل را برای مسلمانان هند مطرح کرد که در نهایت منجر به ایجاد کشور پاکستان شد. اقبال در این کشور بهطور رسمی «شاعر ملی» خوانده میشود.
اقبال در سیالکوت، که امروزه در ایالت پنجاب پاکس
باسمه تعالیچلچراغمهاجرت قصیده ۱
ای جوانان بر شما گویم یکی حرف حساباز خدا خواهم که باشد بر شما فصل الخطاب
ای عزیزانم ! سخن در مورد هجرت بُوَدکو رقابت گشته در این دوره بر پیر و شباب
نیست کار و نیست شغل و زندگی مشکل شدهنیست هجرت چاره ساز ومشکلات است و عذاب
عزت ما در وطن باشد نه در دستان غیربرده می خواهند ما را، بهر اهداف خراب
دین ما ، آیین ما،فرهنگ بی همتای ماستحاوی افکار پویا باشد و اسرار ناب
دین ما تبیین کند احکام حق را بر بشرتا نیفتد در خطا و
نقد یعنی تحلیل و بررسی یک اثر از نظر خوبی و بدی، درستی و نادرستی، بر اساس دلایل منطقی که اگر اثر خوب است به چه دلیل و اگر بد است به چه دلیل. خوبی و بدی تنها در حیطه خوشمان آمد و خوشمان نیامد محصور نمیشود.
وقتی میگوییم اثری خوب است بر اساس معیارهای آن را میگوییم که عبارتند از
1-فرم اثر در حیطه هنر مرتبط
2-محتوا و معنای اثر در رابطه با حقیقت
3-قصد و انگیزۀ سازنده
ممکن است اثر، محتوا و فرم خوبی داشته باشد اما سازندگان قصد و انگیزۀ خوبی نداشته باش
که او نیز یک منفرد چینی است دستگیر شد و قسم به قربانی جفت جوان ترقیم کرد. مدخل بسیاری از کیف ها و ساک ها برای مهجور سازی حیاط های باطن کیف از یکدیگر از گشت تمتع شده است. دره در کل گزیدن سایز مناسب با میزان تهوع از فضای کیف میسر می شود. هماهنگ با برنامه ورزشی که جمان طول هفته ادا میدهد و ارزش وسایلی که برای تمرین بهره گیری می کنید سایز مناسب را گزینش کنید. اگر مروارید درآمد طول هفته چندین پاس به قصد باشگاه می روید و از کیف برای مقاصد دیگری غیر از ه
همهی گردشگران شهر ونیز را به خاطر کانالهای زیبای آبی آن میشناسند
اما این شهر در کنار کانالهای خود، جاذبههای مخفی دیگری هم دارد.
میراث هنری و کهن ونیز به همراه با جاذبههای آبی این شهر، از سالهای دور گردشگران بیشماری را از سراسر جهان به اینجا میکشاند. موج گردشگران در ماههای تابستان به این شهر هجوم میآورند؛ اما ونیز همچنان جاذبههای مخفی و مسیرهای کشف نشدهای هم دارد که آنها را به شما نشان خواهیم داد.کانتینا دی موریکانال
برنامه
گروه معارف و مناسبتهای ِ رادیو ایران تقدیم میکند.
*****************************************************
به نام ِ خدایی که مهربان ِ .. بخشنده اس و از او بزرگتر خدایی نیست.
**************************************************
با احترام و ارادت خدمت ِ همه شما عرض ِ سلام داریم و از شما درخواست میکنیم که فرصت ِ اذانگاهی ِ امروز رُ با ما همراه باشید.
************************************************
در این لحظات از خدای ِ بزرگ میخوایم که به همه ما تنی سلامت ، دلی آرام
لبخندی همیشگی ، رضایت ِ از زندگی و دلخوش بودنه به
دخترکی راه راه قسمت اول .
ادما تو زندگی در برخورد با دیگران رفتار و اخلاقهای متفاوتی از خودشون نشون می دن و به نوعی با محیط اطراف و اتفاقات پیرامونشون ارتباط بر قرار می كنن در واقعه هر كس اخلاق خاص خودشو داره
مثلا بعضیا می تونن خیلی خشك و جدی باشن مثل بابای خدابیامرزم انقدر خشك و جدی كه اگه یه شب با كمربند به جون مادربد بختم نمی یوفتاد شام از گلوش پایین نمی رفت
و یا خیلی شوخ طبع و بذله گو.............. مثل اقای كیهانی دربون شركت
حرافترین
به مناسبت سالروز درگذشت فرخ غفاری
فرخ غفاری را باید از نخستین پیشگامان نقدنویسی و تاریخنگاری در سینمای ایران نامید که سابقه فیلمسازی و مدیریت فرهنگی در رادیو و تلویزیون را در سالهای پیش از انقلاب در کارنامه هنری و اجرایی خود دارد. غفاری از آغازگران سینمای متفاوت و نوین در ایران به شمار میرود که همچنان نام و آثارش، مهجور و فراموششده باقی ماندهاست.
فرخ غفاری، فرزند حسنعلی غفاری (معاونالدوله) از رجال سیاسی بنام دوره قاجاریه در ه
باسمه تعالیچلچراغمهاجرت قصیده ۱
ای جوانان بر شما گویم یکی حرف حساباز خدا خواهم که باشد بر شما فصل الخطاب
ای عزیزانم ! سخن در مورد هجرت بُوَدکو رقابت گشته در این دوره بر پیر و شباب
نیست کار و نیست شغل و زندگی مشکل شدهنیست هجرت چاره ساز ومشکلات است و عذاب
عزت ما در وطن باشد نه در دستان غیربرده می خواهند ما را، بهر اهداف خراب
دین ما ، آیین ما،فرهنگ بی همتای ماستحاوی افکار پویا باشد و اسرار ناب
دین ما تبیین کند احکام حق را بر بشرتا نیفتد در خطا و
بر خلاف بتمن یا سوپرمن ، آکوامن (آر.کوری) دقیقاً دارای یک گالری سرکش نیست که دارای آیکون های فرهنگ پاپ است. این فیلم شاید به معرفی دو شرور مهم در صفحات کمیک های Aquaman ، Black Manta و Ocean Master بپردازد. هر دوی آنها در واقع بسیار عالی هستند ، اما داستان از داشتن دو آنتاگونیست جداگانه برای تضعیف درگیری اصلی داستان رنج می برد. برای فیلم های ابرقهرمانی خیلی هم مشکل است.
دیوید کین (یحیی عبدالمطنین دوم) ، دزدان دریایی که می تواند مانتا بلک باشد ، بیشتر اوقات مو
استراتژی های بازاریابی آثار هنری
تا کنون برای خیلی از انواع کسب و کار چه آنهایی که با خرید و فروش کالا سروکار دارند چه مشاغلی که خدمات خود را می فروشند، استراتژی های بازاریابی تعریف شده است. در مقوله بازاریابی خدمات، به کسب و کار بیمه و بانکداری توجه زیادی شده است. اما به مقوله هنر که بازاریابی آن در بازاریابی خدمات طبقه بندی می شود، توجه چندانی نشده است. در این مختصر به مقدمه ای کوتاه در باب بازاریابی آثار هنری و چند راهکار کوتاه در خصوص باز
باسمه تعالیچلچراغمهاجرت قصیده ۱
ای جوانان بر شما گویم یکی حرف حساباز خدا خواهم که باشد بر شما فصل الخطاب
ای عزیزانم ! سخن در مورد هجرت بُوَدکو رقابت گشته در این دوره بر پیر و شباب
نیست کار و نیست شغل و زندگی مشکل شدهنیست هجرت چاره ساز ومشکلات است و عذاب
عزت ما در وطن باشد نه در دستان غیربرده می خواهند ما را، بهر اهداف خراب
دین ما ، آیین ما،فرهنگ بی همتای ماستحاوی افکار پویا باشد و اسرار ناب
دین ما تبیین کند احکام حق را بر بشرتا نیفتد در خطا و
طرح
مساله
تمامی راهحلهایی را که
اروپاییان برای حل مشکلات رفتهاند، میدانیم؛ اما دلیل اجرا نشدن آنها را خیر.
نمیتوان مشکل را به ندانستن راهحلها نسبت داد؛ مثلا متخصصان بانک
مرکزی آگاهند که چطور باید تورم ایران به زیر ۵ درصد برسد، اما در
اجرا به بنبست میخورند. شاید تعبیر عباس آخوندیدقیق باشد که ایران در طول
دهههای متوالی مشکل تصمیمگیری دارد. به این معنی که سیاستورزی و سیاستگذاری در
ایران ممکن نیست. مثالهای اخیرش، مو
باسمه تعالیچلچراغمهاجرت قصیده ۱
ای جوانان بر شما گویم یکی حرف حساباز خدا خواهم که باشد بر شما فصل الخطاب
ای عزیزانم ! سخن در مورد هجرت بُوَدکو رقابت گشته در این دوره بر پیر و شباب
نیست کار و نیست شغل و زندگی مشکل شدهنیست هجرت چاره ساز ومشکلات است و عذاب
عزت ما در وطن باشد نه در دستان غیربرده می خواهند ما را، بهر اهداف خراب
دین ما ، آیین ما،فرهنگ بی همتای ماستحاوی افکار پویا باشد و اسرار ناب
دین ما تبیین کند احکام حق را بر بشرتا نیفتد در خطا و
باسمه تعالیچلچراغمهاجرت قصیده ۱
ای جوانان بر شما گویم یکی حرف حساباز خدا خواهم که باشد بر شما فصل الخطاب
ای عزیزانم ! سخن در مورد هجرت بُوَدکو رقابت گشته در این دوره بر پیر و شباب
نیست کار و نیست شغل و زندگی مشکل شدهنیست هجرت چاره ساز ومشکلات است و عذاب
عزت ما در وطن باشد نه در دستان غیربرده می خواهند ما را، بهر اهداف خراب
دین ما ، آیین ما،فرهنگ بی همتای ماستحاوی افکار پویا باشد و اسرار ناب
دین ما تبیین کند احکام حق را بر بشرتا نیفتد در خطا و
باسمه تعالیچلچراغمهاجرت قصیده ۱
ای جوانان بر شما گویم یکی حرف حساباز خدا خواهم که باشد بر شما فصل الخطاب
ای عزیزانم ! سخن در مورد هجرت بُوَدکو رقابت گشته در این دوره بر پیر و شباب
نیست کار و نیست شغل و زندگی مشکل شدهنیست هجرت چاره ساز ومشکلات است و عذاب
عزت ما در وطن باشد نه در دستان غیربرده می خواهند ما را، بهر اهداف خراب
دین ما ، آیین ما،فرهنگ بی همتای ماستحاوی افکار پویا باشد و اسرار ناب
دین ما تبیین کند احکام حق را بر بشرتا نیفتد در خطا و
باسمه تعالیچلچراغمهاجرت قصیده ۱
ای جوانان بر شما گویم یکی حرف حساباز خدا خواهم که باشد بر شما فصل الخطاب
ای عزیزانم ! سخن در مورد هجرت بُوَدکو رقابت گشته در این دوره بر پیر و شباب
نیست کار و نیست شغل و زندگی مشکل شدهنیست هجرت چاره ساز ومشکلات است و عذاب
عزت ما در وطن باشد نه در دستان غیربرده می خواهند ما را، بهر اهداف خراب
دین ما ، آیین ما،فرهنگ بی همتای ماستحاوی افکار پویا باشد و اسرار ناب
دین ما تبیین کند احکام حق را بر بشرتا نیفتد در خطا و
باسمه تعالیچلچراغمهاجرت قصیده ۱
ای جوانان بر شما گویم یکی حرف حساباز خدا خواهم که باشد بر شما فصل الخطاب
ای عزیزانم ! سخن در مورد هجرت بُوَدکو رقابت گشته در این دوره بر پیر و شباب
نیست کار و نیست شغل و زندگی مشکل شدهنیست هجرت چاره ساز ومشکلات است و عذاب
عزت ما در وطن باشد نه در دستان غیربرده می خواهند ما را، بهر اهداف خراب
دین ما ، آیین ما،فرهنگ بی همتای ماستحاوی افکار پویا باشد و اسرار ناب
دین ما تبیین کند احکام حق را بر بشرتا نیفتد در خطا و
باسمه تعالیچلچراغمهاجرت قصیده ۱
ای جوانان بر شما گویم یکی حرف حساباز خدا خواهم که باشد بر شما فصل الخطاب
ای عزیزانم ! سخن در مورد هجرت بُوَدکو رقابت گشته در این دوره بر پیر و شباب
نیست کار و نیست شغل و زندگی مشکل شدهنیست هجرت چاره ساز ومشکلات است و عذاب
عزت ما در وطن باشد نه در دستان غیربرده می خواهند ما را، بهر اهداف خراب
دین ما ، آیین ما،فرهنگ بی همتای ماستحاوی افکار پویا باشد و اسرار ناب
دین ما تبیین کند احکام حق را بر بشرتا نیفتد در خطا و
خطبه البیان امیر المومنین علیه السلام در خصوص اخرالزمان از صفحه 75 تا 86
راوی گوید: پس آن گاه حضرت خدای را سپاس گفت و یادی از پیامبر خدا نمود و فرمود: من شما را خبر دهنده ام به آنچه که در بعد من می گذرد و به آنچه که در آخر الزمان به وقوع می پیوند تا خروج صاحب الزمان، که به پا دارنده امر ما و از ذریه فرزندم حسین است. آنان گفتند: آن واقعه در چه هنگام است، ای امیر مومنان؟ حضرت فرمود: زمانی که مرگ در فقها شایع شود و امت محمد صلی الله علیه و آله نمازها را
باسمه تعالیچلچراغمهاجرت قصیده ۱
ای جوانان بر شما گویم یکی حرف حساباز خدا خواهم که باشد بر شما فصل الخطاب
ای عزیزانم ! سخن در مورد هجرت بُوَدکو رقابت گشته در این دوره بر پیر و شباب
نیست کار و نیست شغل و زندگی مشکل شدهنیست هجرت چاره ساز ومشکلات است و عذاب
عزت ما در وطن باشد نه در دستان غیربرده می خواهند ما را، بهر اهداف خراب
دین ما ، آیین ما،فرهنگ بی همتای ماستحاوی افکار پویا باشد و اسرار ناب
دین ما تبیین کند احکام حق را بر بشرتا نیفتد در خطا و
درباره این سایت